Jaký fotoaparát zvolit?

• Toto téma obsahuje celkem 8 odpovědí. Do diskuze (1 účastník) se naposledy zapojil uživatel Honza a poslední změna proběhla 2 měsíci, 2 týdny.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 vláken odpovědí
  • Autor
      Honza
      Host

Ahoj všem,

po dlouhých letech, kterými jsem prošel s modelem Panasonic FZ28, přemýšlím o změně. Přemýšlel jsem o vícero fotoparátech (vše od Panasonicu) – LX15, LX100, FZ1000.. Všechny se dají cenově sehnat pod 10.000 Kč (samozřejmě použité). Nejvíce se přikláním k FZ1000, jelikož je to velký foťák a oproti FZ28 by šlo o mílový skok kupředu. Dnes jsem ovšem narazil na Panasonic G6 a G7 za slušné ceny, a tak bych se chtěl zeptat – kdybych pořídil k modelu G6/G7 objektiv Panasonic Lumix G Vario 12-60mm /F3,5-5,6, byla by to lepší volba než FZ1000? Pokud ano, je ve výstupu G6 vs G7 velký rozdíl? Líbí se mi G80 díky stabilizaci čipu, ale to už jde nad můj rozpočet – přeci jen jsem amatér. Svůj FZ28 používám na focení dovolené (tam hlavně využívám zoom při focení divé zvěře 🙂 ) a ve volném čase, kterého je teď konečně trošku více, na focení krajiny včetně nočních fotek. Časem bych chtěl zkusit vyfotit nějakou svatbu, portrét. Jde mi o to, jestli je tento objektiv dobrá univerzální volba či nikoliv, popř. jaký byste doporučili místo něj. Zoom nepotřebuji, smířím se s jeho absencí. A chtěl bych ještě podotknout, že video absolutně neřeším. Chci pouze fotit, video jde úplně mimo mě. Co byste zvolili vy? Technické parametry všech foťáku znám zpaměti, jde mi o to, jak moc velký rozdíl ve výstupu FZ1000 x G6/G7 je. A jelikož jsem s Panasonicem nadmíru spokojený, nechci brát Sony/Canon/Fuji/Olympus atd.

Děkuji za jakékoliv rady.

Honza

Olda S.
      Účastník

Panasonic FZ1000 jsem nikdy v ruce neměl, ale vzhledem k tomu, že má “pouze” jednopalcový čip, se dá předpokládat, že výstup z G7 s čipem formátu MTF bude technicky kvalitnější.