Jaký fotoaparát na focení sportu? Jezdectví?

Úvodní stránka Fotofórum Jak vybrat digitální fotoaparát? Jaký fotoaparát na focení sportu? Jezdectví?

  • Toto téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Tadek a poslední změna proběhla před 7 roky a 11 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #6245
      Anett
      Host

      Dobrý den, už delší dobu se rozhoduji o pořízení „lepšího“ a pokročilejšího fotoaparátu. Do teď jsem fotila na kompakt Nikon coolpix L830 a mezi tím vyzkoušela několik zrcadlovek, jako je Nikon D3000,Nikon D3200,Canon EOS 450D, Nikon D7200,..
      Žasla jsem nad fotkami, které se mi povedly, proto jsem pevně rozhodnuta začít fotit na plno. Možná bych časem chtěla, aby se mi můj koníček stal i mým povoláním, ale to si ještě chvíli počkám. Budu moc ráda, když mi poradíte! 🙂 Zatím jsem přemýšlela nad Nikon D5200, tak budu ráda, když mi napíšete názor 🙂 Taky budu ráda, když doporučíte objektiv. 🙂 Děkuji moc

    • #6256
      Jan Rybář
      Správce

      Dobrý den,
      jasně, pokud chcete fotit sport/koně, bez zrcadlovky to nepůjde – a to hned na začátku s dvěma objektivy (18-55 a 55-200/250, byť možná budou vlastně docela krátké na ty koně…)
      Já už bych 5200 nekupoval, zkoumal bych spíše novějších stroje jako D5500 (byť, jasně, je to dost peněz, ale sport prostě bez investic moc nejde fotit), případně, pokud chcete zůstat na co nejnižších částkách zvažte i Nikon D3300 nebo Canon 100D (vždy v setu s 2 objektivy…)

      Zdravím,
      JR

    • #6260
      david
      Host

      Tady bych se připojil k dotazu a zároveň si trochu postěžoval 😀 .
      Já na parkury chodím s Tamronem SP 70-300 f4-5,6 USD a sony Alpha SLT A65. Asi rok pravidelně, máme v rodině jezdkyně. A peru se s tím hrozně, výsledky stále nejsou nic moc. Uvítám každou dobrou radu na dopilování techniky.
      Problém mám s kontrastem scény , kdy je prakticky na každém záběru přepálená bílá na překážkách a zároveň černo na spodku koně. A spousta chromatické aberace a často šum. Typicky nastavuji čas 1/1000, ISO 200-400, clona ale vychází pak často velmi nízko. AF průběžné a měření se zdůrazněným středem. Napadá mě čím to je , ale nevím moc kudy tudy ven z toho.
      – během cca minuty dělám cca 6 snímků kdy jsem nucen se o cca 90 stupňů otočit a využít plný rozsah zoomu. Toto je jen u mých zájmových jezdců, kdy po mě chtějí pokud možno každou překážku – u cizích kdy udělám jen jeden promyšlenej záběr je kvalita většinou celkem… lepší.
      – akce nejčastěji proběhne kolem poledne, vše je kontrastní a na plném slunci. Do dvou minut je po srandě, přemejšlí se předtím – a já tedy i hodně potom.
      – stativ … neumím si to představit, chci zkusit monopod. Jsem si vědom že neuklidním ruce, fotky jsou sice díky stabilizaci a zvoleným časům ostré, ale nejspíš je to důvod proč je fotka zašuměná a plná aberace, často i barvy nejsou co by mohly být – co myslíte ?
      – v hale se s tímhle nechytám vůbec, blesk nehrozí – ale to je jiná věc, to neřeším.

      Následně v PC ( LR nebo Zoner někdy) je s tím hrozně práce a výsledky… laikům se líbí velice a na FB jim poslouží. Dalo by se tedy říci že účel splnily, ale jinak je nikomu kdo fotí neukazuju, protože je to ve skutečnosti běs po technické stránce.
      Pomohl by asi světelnější objektiv, dal by se pořádně zaclonit a asi by se hodně z toho vyřešilo – ale to nezaplatím. Možná zkusím pořídit starý Beercan 70-210 f4, ale na ten APSC 24 megový to asi taky nebude úplně výhra a nakrátko neřeší vůbec nic.
      Máte nějakej nápad čím to povýšit na lepší stav ?

    • #6306
      MzM
      Host

      Laicky: tělo i objektiv jsou papírově slušné. Nic co by mělo na ISO 400 dělat problémy. I když fyzikální vlastnosti světla se měnit nedají, takže v tmavých částech může být vidět šumi na ISO 400. Předpokládám, že blesk by byl problém i venku, takže blesk na zmírnění kontrastu asi ne.

      Zase jak šum, tak chromatickou aberaci lze poměrně dobře řešit postprocesem. Asi to nebude rychlá úprava, ale postproces se na kvalitě podílí poměrně dost. A je určitě lepší zdroj v RAW.

      Pokud přesvětlená obloha vadí (někdy ne), tak asi korigovat expozici (pak se dá použít nižší ISO a tmavá místa nebudou tolik šumět) nebo i plošné měření by mohlo pomoci. V nejhorším případě doplnit přepálenou oblohu jinou, ale to je na delší hraní a nemusí to dopadnout dobře. Navíc je to takový „podvod“. 🙂

      Nemáte třeba nějaký konkrétní příklad?

    • #6313
      david
      Host

      M-Z : díky , aktuálně mám RAW akorát z A55, stejný objektiv. Je to moje bývalá , půjčuju si ji od dcery na závody, jde mi to s ní nějak líp. Tam ten problém není tak velký, asi díky menší hustotě pixelů. Líp se to i opravuje.
      Příště vezmu A65, zkusím si ještě pohrát. Něco dělám blbě. Statické záběry jsou na i dost vysoké ISO skoro bez šumu a tady ho najdu i při 200 někdy . Bohužel tohle na displeji nebo v hledáčku nejde kloudně poznat, člověk na to přijde až doma. Skoro jako když jsme čekali co vypadne z filmu kdysi.

    • #7895
      Tadek
      Host

      Davide, pokud máte problém s dynamickým rozsahem scény, pak můžete vyzkoušet přechodový filtr.
      Se šumem u ISO 200 – 400 by jste problém mít neměl … Otázkou je, zda to není pohybová neostrost. Také můžete zvýšit čas. 1/1000 nemusí na koně letícího přes překážku stačit …
      Co se týče focení parkuru, ono to není moc jednoduché, právě proto, že se většinou jezdí v tu denní dobu, jak píšete. Světlo je přímé a ostré. Pokuste se věnovat víc pozornosti výběru místa. Možná budete mít na konci dne méně fotek z méně překážek, ale o to budou třeba kvalitnější.
      U focení koní nad překážkou je dobré si dobře nastudovat místo. Vědět odkud a kam a kdy a jak svítí slunce, kde jsou jaké odlesky, stíny atp atd – zkrátka, znalost prostředí je nutností. To odkud budete fotit, ovlivní Vaše snímky naprosto zásadně.
      Nastavte si expozici na místo, které chcete fotit, případně si zaostřete ještě dříve, než se kůň dostane do záběru. Udělejte si kontrolní snímek, dřív než se bude něco dít. Nu a pak už jen hodně štěstí 🙂 Fotit koně opravdu není jednoduché. V pohybu už vůbec ne. Monopod určitě zvažte, ale i sním je třeba trochu natrénovat.
      A hlavně! Uši dopředu, to je základ. Myslím uši koně 🙂

Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí
  • Téma ‚Jaký fotoaparát na focení sportu? Jezdectví?’ nepřijímá nové odpovědi.