Nikon D5300 – jaký vhodný teleobjektiv na koncerty?

Úvodní stránka Fotofórum Objektivy k zrcadlovkám Nikon D5300 – jaký vhodný teleobjektiv na koncerty?

  • Toto téma obsahuje celkem 2 odpovědi. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Aleš a poslední změna proběhla před 6 roky a 11 měsíci.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #10550
      Petr Čejka
      Host

      Začínám a největší zájem zatím jevím o foto kapel v hospodách či klubech, jde o bigbeat apod. a tudíž hráči se hýbou, světla je málo resp. blikající umělé osvětlení, interní blesk většinou nepoužívám, externí zatím nemám, nechci záblesky rušit, zkouším fotit zatím s režimem „P“ 🙂 a mám zatím pouze setový objektiv Nikon 18-105mm f/3,5-5,6 AF-S DX G ED VR a k tomu dokoupené pevné sklo Nikon 50mm f/1,8 AF-S NIKKOR G, při focení bez blesku za špatného osvětlení a často při pohybu hráčů kapely mi jde hlavně o ostrost na přitažených detailech lidí s nástroji. Při dotazu na megapixelu mi doporučili jednoznačně tento objektiv: Sigma 50-100mm f/1,8 Art pro Nikon s vysokou světelností, nemá však stabilizaci (nevím, jak moc velký mínus by to mohlo v mém případě být ?) a taky nemá utěsnění proti prachu a dešti (potažmo polití pivem :-)), já bych fotil samozřejmě „z ruky“…sám jsem pátral dál a napadly mě ještě tyto varianty: Tamron SP 70-200mm f/2,8 Di VC USD pro Nikon či novější varianta Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 pro Nikon anebo Sigma 70-200mm f/2,8 APO EX DG OS HSM pro Nikon, mají ale asi o 1,3 eV nižší světelnost (nevím, zda-li je to významný a pro mé účely rozhodující rozdíl), ale mají stabilizaci a utěsnění a taky větší zoom. Velmi děkuji za případnou radu či jiný tip

    • #10585
      Jan Rybář
      Správce

      Petře, rád bych poradil, ale já takto podrobně objektivy na Nikony neznám… Popravdě řečeno bych byl trochu spektický, že tahle situace má nějaké opradu dobré řešení… Ta Sigma vypadá zajímavě, ale neumím posoudit… Zásadní chyták je prostě ve fyzice – čím více budete zoomovat, tím kratší čas potřebujete, jasně, stabilizace pomůže, ale ne zase tak moc…
      Tedy nechci Vás strašit, ale opravdu bacha na to, aby nakonec nebyla nejlepší varianta přesně tak, kterou už máte: tedy pevná padesátka na 1.8… A chození blízko k muzikantům…. JR

    • #10589
      Aleš
      Host

      Také si myslím a souhlasím s Janem, že ta padesátka zvládne svou práci na těch akcích
      zcela bez problému. Chce to ale dostat se k foceným subjektům natolik blízko, aby aby
      kompozice a záběr odpovídaly vaším záměrům. Já sám mám zkušenost z podobných
      akcí s pevným 23mm objektivem na Fuji X100s a naprostá spokojenost s výsledky…

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí
  • Téma ‚Nikon D5300 – jaký vhodný teleobjektiv na koncerty?’ nepřijímá nové odpovědi.