Objektiv k Nikon D3200

Úvodní stránka Fotofórum Objektivy k zrcadlovkám Objektiv k Nikon D3200

  • Toto téma obsahuje celkem 4 odpovědi. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Kateřina a poslední změna proběhla před 6 roky a 2 měsíci.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #14372
      Kateřina
      Host

      Dobrý den, mám rozbitý objektiv u Nikonu D3200 (setový Nikkor 18-55 mm). Jiný objektiv nemám, takže si potřebuji koupit nový. Jsem opravdový začátečník, který moc nerozumí parametrům a nastavení foťáku (ale napravím to) – jaký objektiv byste mi doporučili? Uvažuji nad 18-105 mm nebo nad 50mm f/1.8. Nebo si mám opět koupit setový 18-55? Foťák používám na osobní, ale i pracovní účely – fotím hlavně portréty, větší skupiny lidí, detaily. Žádné krajiny. Limit mám do 10 tisíc. Moc děkuji za radu.

    • #14400
      MzM
      Host

      Jestli vyhovoval 18-55, zkuste z bazaru za pár korun koupit zase 18-55 (na paladixu kolem 1000 Kč). Samotný 50/1.8 není moc použitelný (i když na portréty jo). 18-105 je sice starší, ale povedený objektiv. Je trochu těžší jak 18-55, kdyby to byl limit. U 18-55 pozor na AF-P. Nevím, jestli D3200 umí AF-P ovládat (elektronické ovládání VR a AF…).

    • #14426
      MzM
      Host

      ..jak moc je objektiv rozbitý? Že bych se v něm „porýpal“ – je to takový můj koníček 🙂 . Neslíbím opravu, ale povést se může. Za dvě piva a poštovné, co?

    • #14427
      Kateřina
      Host

      Děkuji Vám za odpověď, už jsem zainvestovala do 18-105 mm, snad se s ním naučím zacházet. Časem budu určitě toužit zase po pevné padesátce :). Věděl byste, prosím, o bazaru, kde bych mohla bez obav někdy v budoucnu něco pořídit? Mám strach se po internetu domlouvat s někým neznámým na prodeji, poslat hromadu peněz předem na účet a pak trnout strachy, jestli to nebyly vyhozené peníze a přijde mi ta věc nepoškozená a funkční.

    • #14428
      Kateřina
      Host