Výběr fotoaparátu

Označeno štítky: 

  • Toto téma obsahuje celkem 4 odpovědi. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Přemysl a poslední změna proběhla před 8 roky a 2 měsíci.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #5119
      Přemysl
      Host

      Dobrý den pane Rybáři,
      chtěl bych Vás požádat o radu. Uvažuji o koupi nového fotáku a mám 3 favority. Sony A5000+16.50, Canon 100D+18-55, Nikon D3300+18-55. Jsem amatér. Původní záměr jsem měl takový, že chci malý foták na focení aktivit dětí a psa a tahat ho sebou na výlety. Mám kompakt Panasonic TZ5 a nejsem spokojený, fotky dětí, psa jsou při pohybu rozmazané. Nejvíce vhodný mi přišel Sony A5000 (velikostí), ale jak více čtu různé recenze, tak si už nejsem jistý. Proto jsem začal uvažovat o větším přístroji(100D,D3300). Jde mi o to pořídit pěknou fotku venku, ale i doma, kde jsou horší světelné podmínky.
      Děkuji za radu.
      Přemek

    • #5120
      Jan Rybář
      Správce

      Dobrý den,
      zdravím… Sony A5000 bych asi už opravdu ze seznamu vypustil, případně bych přicházel v úvahu 5100, ale není to úplně typ na rodiné focení… Z těch dvou zbývajících nic nepokazíte ani jedním, pro Vaše účely jsou de facto identické…
      Jen pamatujte na dvě věci:
      – pro zmíněný způsob focení potřebuje vlastně hned o počátku i „druhý“ zoomový objektiv, psa bez něj moc nevyfotíte, portréty se prostě fotí ne z blízka, ale se zazoomováním a z odstupu (což trochu favorizuje Canon 100D, kde se dají snáze sehnat dobré sety) – případně lze řešit i dokoupením pevné padesátky (50 mm /1.8)
      – to, že fotky jsou rozmazané, není chyba foťáku, ale nastavení, resp nenastavení, na to pozor, to nový foťák nevyřeší…

      Držím palce,
      JR

    • #5126
      Přemysl
      Host

      Dobrý večer,