Fujifilm GFX 50S – středoformátová novinka útočí na fanoušky

Fujifilm vypuští do světa horkou novinku, středoformátový stroj Fujifilm GFX 50S… Bude určitě napínavé sledovat, jak se mu bude dařit…

Zatím jen text oficiální tiskové zprávy, časem snad stroj vyzkouším… Uvidíme též, jaká bude cena a zda bude alespoň trochu na dohled možnostem hobby-fotografů… Podle první údajů bude tělo stát zhruba 6500 dolarů a nejlevnější „pevná padesátka“ 1500 dolarů – nejlevnější kombinace by tedy mohla být za osm tisíc USD, což je v přepočtu zhruba 200 000 korun. Zkušenost učí, že cena v ČR bývá vždy (někdy i výrazně) vyšší než pouhý přepočet ceny dolarové… Levná hračka to tedy nebude…

Toto je text tiskové zprávy společnosti Fujifilm, nikoliv redakční článek webu Fotoguru.cz. Čtenář nechť ji čte pouze na vlastní nebezepečí.

Kompaktní středoformátový fotoaparát „FUJIFILM GFX 50S“ nabízející ultra-vysokou kvalitu obrazu

Společnost FUJIFILM Corporation (předseda představenstva: Kenji Sukeno) oznámila, že na konci února 2017 uvede na trh kompaktní digitální středoformátový fotoaparát FUJIFILM GFX 50S (GFX 50S) vybavený snímačem středního formátu 43,8x32,9 mm (formát FUJIFILM G) s rozlišením 51,4 MP. Model GFX 50S vychází ze špičkového designového provedení a dokonalé ovladatelnosti uznávané řady digitálních fotoaparátů X a z více než 80 let zkušeností společnosti Fujifilm s technologiemi pro záznam obrazu, díky čemuž dosahuje špičkové kvality.

Fujifilm GFX 50S
Fujifilm GFX 50S s objektivy. Foto: Fujifilm.cz

Dalšími produkty uvedenými na trh budou výměnné objektivy „FUJINON GF63mmF2.8 R WR“, „FUJINON GF32-64mmF4 R LM WR“ a „FUJINON GF120mmF4 R LM OIS WR Macro“, jež zůstávají svým provedením věrné tradiční filosofii předchozích objektivů FUJINON, které již dlouhou dobu oceňují a uznávají fotografové po celém světě.

Řada X, která byla představena se snímačem APS-C v roce 2011, si vysloužila uznání od profesionálních i amatérských fotografů především díky vysoké kvalitě snímků, ale také díky své univerzálnosti umožňující pořizovat nejrůznější druhy snímků od krajiny, přes momentky, po portréty či sportovní fotografie.

Na druhou stranu sílila poptávka po fotoaparátu s velkým snímačem s ještě vyšším počtem efektivních pixelů, který by byl určen především pro fotografování komerčních a studiových portrétů při zachování dokonalé reprodukce barev původní řady X. V reakci na tuto poptávku společnost Fujifilm vyvinula tento fotoaparát GFX 50S a objektivy řady FUJINON GF a nabízí je jako komplexní řešení pro fotografy, kteří požadují ještě větší kvalitu snímků, než je tomu u současné řady X.

Hlavní přednosti fotoaparátu GFX 50S a objektivů FUJINON GF

51,4MP snímač CMOS 43,8×32,9 mm, jehož plocha je přibližně 1,7krát větší než u full-frame snímačů
Jak tvar mikroobjektivů zachycujících světlo, tak zpracování hodnot z fotodiod bylo upraveno tak, aby bylo dosaženo vysoké úrovně ostrosti a velkého dynamického rozsahu.

Fujifilm GFX 50S
Fujifilm GFX 50S zepředu na oficiálním snímku. Foto: Fujifilm.cz

Výborný příjem světla díky velké ploše jednotlivých pixelů zaručuje dostatečný prostor pro vysoké rozlišení a reprodukci barevných tónů, čímž fotoaparát převyšuje ostatní přístroje vybavené full-frame snímači se stejným počtem pixelů. Aparát tak pořizuje snímky s dokonalým rozlišením do nejmenšího detailu, kdy je vidět textura fotografovaných objektů, snímky evokují pocit trojrozměrnosti a dokonce navozují atmosféru fotografované scény.

Obrazový procesor X Processor Pro
Díky vysoce ceněnému procesoru X Processor Pro, použitého také u modelů X-Pro2 a X-T2, a jeho špičkovému snímači lze s populární funkcí simulace filmu dosáhnout reprodukce barev podobné skutečnému filmu. Funkce pro natáčení videa zároveň podporuje záznam v rozlišení Full HD 30p. Uživatelé tak mohou v režimech simulace filmu natáčet video nahrávky ve stejné kvalitě, v jaké jsou jednotlivé fotografie, a záznam tedy není nutno následně upravovat.

Kompaktní a lehké tělo se vyznačuje vysokou pevností díky použití hořčíkové slitiny
Při osazení standardním objektivem (GF63mm F2.8 R WR) váží fotoaparát cca 1230 g, což je přibližně 60 % váhy běžného středoformátového fotoaparátu DSLR se stejně velkým snímačem. Váha tohoto modelu je tedy zhruba stejná jako váha DSLR fotoaparátu s poněkud menším full-frame snímačem. Celková výška i šířka fotoaparátu byla také minimalizována s cílem dosáhnout co největší flexibility a tento model tak mění zažité představy o mobilitě středoformátových digitálních fotoaparátů.

Elektronický hledáček s rozlišením 3,69 MP a zadní dotykový LCD displej s rozlišením 2,36 MP
Odnímatelné provedení, které umožňuje flexibilní ovládání podle přání uživatele. Po namontování samostatně prodejného vyklápěcího adaptéru EVF-TL1 EVF lze měnit úhel naklopení až o 90° při fotografování na šířku a o ±45° při fotografování na výšku. Zadní displej je 3,2″ dotykový panel s rozlišením 2,36 MP, který umožňuje dotykové výběr nabídek a bodů pro měření vzdálenosti a procházet pořízené snímky. LCD displej lze vyklápět třemi směry, což usnadňuje ovládání a umožňuje prohlížení snímků a kontrolu zaostření.

Nově vyvinutý bajonet G Mount s velkým průměrem se vyznačuje dokonalou pevností a trvanlivostí
Vzhledem k tomu, že tělo fotoaparátu a objektivy byly vyvíjeny současně, umožňuje model GFX 50S využití krátkého zadního bajonetu o velkém průměru 65 mm a výšce 26,7 mm. Toto konstrukční provedení je vylepšením designu objektivu, které výrazně přispívá k vysoké kvalitě snímků a zároveň minimalizuje velikost těla fotoaparátu.

Nové objektivy FUJINON GF s ultra-vysokým rozlišením
Již dnes se připravujeme na budoucnost: řada objektivů GF, nově vyvinutá přímo pro fotoaparát GFX 50S, disponuje rozlišovací schopností, která umožňuje použití snímače s rozlišením 100 MP. Tubus objektivu je vybaven objímkou clony (stejně jako je tomu u objektivů XF), která umožňuje intuitivní ovládání. Objímka clony má nyní novou polohu C (C=Command, ovládání), která umožňuje měnit clonu pomocí ovládacího voliče na těle aparátu. Aby nedocházelo k neúmyslným chybám při ovládání, jsou polohy A (A=Auto) a C vybaveny zámkem umístěným na objímce clony, který musí být před zamýšleným provedením změn nejprve deaktivován.

Model GFX 50S a objektivy FUJINON GF společně tvoří nový systém pro fotografování, pomocí kterého lze pořídit snímky nejvyšší možné kvality, jelikož kombinuje znalosti týkající se provedení, optiky, kvality snímků a zapojení okruhů, jež společnost Fujifilm shromáždila za dlouhá léta svého působení na poli fotofilmu a středo- a velko-formátových teleobjektivů. Poslední řada X s velkoformátovým snímačem je toho přímým důkazem. Tento produkt bezesporu uspokojí požadavky fotografů, kteří nejsou spokojeni s kvalitou snímků pořízených současnými fotoaparáty, nebo těch, kteří požadují snímky vyšší kvality. Díky modelu GFX 50S, řadě objektivů GF a systému řady X společnost Fujifilm i nadále dopřává svým zákazníkům radost z fotografování.

Fujifilm GFX 50S
Fujifilm GFX 50S a jeho ovládájí. Foto: Fujifilm.cz

Hlavní vlastnosti Fujifilm GFX 50S

(1) Špičková kvalita snímků díky kombinaci velkého CMOS snímače 43,8x32,9 mm (formát FUJIFILM G) a technologie zhotovení snímků podpořená více než osmdesátiletou historií společnosti Fujifilm.

Přístroj je vybaven středoformátovým snímačem o rozlišení 51,4 MP a ploše cca 1,7x větší než u full-frame snímače. Tento snímač je naplno využíván při tisku velkoformátových obrazů a venkovních billboardů nebo při pořizování úchvatných snímků krajiny popř. při archivaci historických dokumentů. Při porovnání s full-frame snímačem se stejným počtem pixelů je rozlišení a citlivost výrazně vyšší, což je dáno větší velikostí jednotlivých pixelů. Výsledkem je, že pomocí výtečných textur, dosažených dokonalou reprodukcí tónů, která je výsadou velkých snímačů, v kombinaci s trojrozměrným efektem je možné dosáhnout nebývale vysoké kvality snímků.
Snímač modelu GFX 50S navíc dosahuje nízké běžné citlivosti, která odpovídá ISO 100, což uživetelé ocení především při fotografování s bleskem ve studiu a v otevřeném prostranství během dne. Při nastavení menší clony lze nyní s bleskem pořizovat snímky s malou hloubkou ostrosti.

Jako procesor pro zpracování snímků je použit osvědčený X Processor Pro, využívaný již u dvou „vlajkových lodí“ řady X, tj. u modelů X-Pro2 a X-T2. Nejznámější funkce řady X známá jako “simulace filmu”, která využívá digitální technologii pro vytvoření inverzních barev jako na tradičních negativech i profesionálních negativech a zároveň dokáže reprodukovat tóny černobílého filmu, umožňuje díky velkému snímači vytvářet snímky špičkové kvality.

Model GFX 50S navíc disponuje novým efektem Color Chrome, který umožňuje dosud nevídanou reprodukci tónů a tmavých odstínů u výrazně osvětlených objektů zachycených v situacích, kdy by běžné fotografování bylo velmi obtížné.

Aby aparát vyhověl nejrůznějším požadavkům profesionálů, jsou k dispoziciu formáty ve třech různých JPEG rozlišeních (SUPER FINE, FINE, NORMAL) a ve dvou rozlišeních ve formátu RAW (komprimovaný, nekomprimovaný). Díky integrovanému procesoru RAW je možný také výstup ve formátu TIFF.

Pro natáčení videa ve Full HD je podporováno toto rozlišení: 1920×1080 29,97p/25p/24p/23,98p 36 Mbps. Uživatelé mohou natáčet videa ve vysoké kvalitě díky dokonalé reprodukci barev a malé hloubce ostrosti, které je výsadou velkých snímačů a režimů simulace filmu.

Cca 1,7x větší plocha než u full–frame snímače Snímač FUJIFILM G

(2) Revoluce na poli tradičních středoformátových digitálních fotoaparátů s malým a lehkým tělem z hořčíkové slitiny vybavených odnímatelným EVF s EL panelem s ultra-vysokým rozlišením 3,69 MP. Model GFX 50S je prvním *1 kompaktním středoformátovým fotoaparátem na světě se štěrbinovou závěrkou, který spojuje mobilitu tradičních fotoaparátů a ultra-vysokou kvalitou snímků, které lze dosáhnout díky velkému snímači s velkým počtem pixelů.

Robustní tělo umožňuje profesionálním fotografům pracovat i za nepříznivých podmínek. Stejně jako u fotoaparátů řady X, také u tohoto modelu garantujeme jeho odolnost proti prachu a povětrnostním vlivům a funguje bezproblémově při nízkých teplotách až do -10 °C.
Přístroj je extrémně lehký. I s baterií a paměťovou kartou váží pouhých 825 g a přestože se jedná o středoformátový digitální fotoaparát, je zacházení s ním velice snadné a pohodlné díky poměrně malé velikosti a vydařenému tvaru umožňujícímu snadný úchop.
Elektronický hledáček je osazený zcela novým 0,5″ organickým EL panelem s rozlišením 3,69 MP a pěti skleněnými optickými prvky, které zajišťují 0,85x zmenšení obrazu. Díky tomu dosahuje EVF vysokého rozlišení obrazu. Široký zorný úhel displeje (40° v úhlopříčce) lze zvětšit přidáním samostatně prodejného výklopného adaptéru EVF-TL1 EVF až na maximální úhel 90° při fotografování na šířku a na ±45° při fotografování na výšku. Toto oceníte zejména při fotografování portrétů ve studiu, na kterých je celá postava, nebo při fotografování rostlin či krajiny z ostrého úhlu.

Zadní displej má 3,2″ dotykový panel s rozlišením 2,36 MP, na kterém může uživatel kontrolovat správné zaostření a zachycení barev. Stejně jako X-T2, i model GFX 50S je vybaven LCD displejem, který lze vyklápět třemi směry: vertikálně při fotografování na šířku a horizontálně při fotografování na výšku. Panel je zároveň plnohodnotným hledáčkem a lze jej ovládat dotykově: různé operace lze provést dotykem jednoho prstu, např. výběr nabídky nebo automatické zaostření, přiblížení/oddálení obrazu, prohlížení snímků atd.

Pro tento kompaktní fotoaparát jsme vyvinuli novou štěrbinovou závěrku. Při minimální době expozice 1/4000 s (1/16000 s při použití elektronické spouště*2), rychlosti synchronizace s bleskem pod 1/125 s a vysokém výkonu a životnosti závěrky, která umožňuje pořídit až 150 000 snímků*3, dochází při fotografování jen k minimálním vibracím a závěrka je velice tichá. Uživatelé si navíc mohou vybrat mezi přední elektronickou clonou a kompletní elektronickou závěrkou, která je vhodná především při delší době expozice mezi 1/30 a 1/125 s, kdy i ty nejmenší vibrace způsobené pohybem závěrky mohou vést ke zhoršenému rozlišení snímku.

Stejně jako v případě řady X jsou jako záznamová média využívány karty SD (doporučeno UHS-II). Fotoaparát je vybaven dvěma sloty a podporuje tři druhy nahrávání: „sekvenční“, kdy jsou snímky ukládány postupně podle času pořízení, „zálohovací“, kdy lze zaznamenat stejná data na obě karty zároveň, a „třídění“, kdy jsou formáty RAW a JPEG nahrány na odlišné karty.
Fotoaparát je vybaven nově vyvinutou baterií „NP-T125“ o vysoké kapacitě, která dokáže pokrýt vyšší požadavky velkého senzoru a větší štěrbinové závěrky na spotřebu. Na jedno dobití lze pořídit přibližně 400 snímků (s aktivovaným automatickým úsporným režimem).

(3) Fotoaparát pokračuje ve filozofii řady X, kdy snadné manuální ovládání umožňuje uživatelům intuitivně měnit a zobrazovat nastavení fotoaparátu a tradiční vzhled fotoaparátu skýtá uživatelům potěšení při jeho používání.

Vnější provedení modelu GFX 50S vychází ze zásadního konceptu systému řady X, když dochází
k lepší úpravě gripu a horní části ovládání tak, aby vše ladilo s tělem přístroje, které bylo nutno kvůli usazení většího snímače též zvětšit. Díky tomu lze fotoaparát pohodlně používat bez jakéhokoli zaváhání, a to i ve spojení s produkty řady X.

Stejně jako modely řady X, i model GFX 50S je vybaven speciálním ovládáním, které umožňuje samostatně nastavovat důležité faktory osvitu jako je clonu, dobu expozice nebo citlivost ISO. Při využívání pouze základních funkcí však mohou začít fotografovat i uživatelé, kteří jsou jen mírně pokročilí a jsou seznámeni jen se základními funkcemi modelu.

Každý volič má polohu C (ovládání) *Na voliči doby expozice je označena jako T (Time = čas). Je-li volič v této poloze, umožňuje měnit nastavení expozice pomocí příkazového ovládání na přední a zadní části gripu fotoaparátu. Uživatel si může libovolně a podle potřeby vybírat mezi těmito dvěma způsoby ovládání s ohledem na prostředí a ovládat tak fotoaparát rychle pohodlně.

Fotoaparát je vybaven 1,28″ LCD displejem na vrchní straně. Údaje o nastavení jako clona nebo doba expozice jsou tedy viditelné shora i zepředu. Toto uživatelé ocení zejména při použití stativu nebo dálkové spouště nebo při fotografování s přístrojem připojeným k počítači.

Pro automatické ostření byl upraven kontrastní AF se 117 body (9 x 13 / při minimalizaci 425 bodů). Vysoce přesný AF, kterého lze s kompaktním fotoaparátem dosáhnout, měří vzdálenosti a provádí ostření přímo pomocí zobrazovacího povrchu snímače a výrazně tak zlepšuje přesnost ostření ve středním formátu s malou hloubkou ostrosti. Výběr bodů zaostření, který byl poprvé použit u modelu X-Pro2, lze provádět pomocí oblíbené páčky ostření, která umožňuje intuitivní posouvání bodu zaostření. Další možností je zvolit bod zaostření pomocí dotykového ovládání na zadním LCD displeji.

(4) Robustní a odolný bajonet s velkým průměrem G Mount, nově vyvinutý speciálně pro velkoformátový snímač 43,8×32,9 mm FUJIFILM G společně s řadou objektivů FUJINON GF pro vysokou kvalitu snímků zajišťuje díky CMOS snímači s rozlišením 51,4 MP vysoké rozlišení snímků a reprodukci tónů. Vzhledem k tomu, že jsme v naší společnosti pracovali současně na vzhledu těla fotoaparátu, bajonetu a celé sestavě objektivů, můžeme směle prohlásit, že tato sestava byla vytvořena s ambicí umožnit nejlepší kvalitu snímků na světě.

S průměrem 65 mm a výškou od příruby 26,7 mm umožňuje bajonet G Mount naplno využít potenciál formátu G. Tím, že jsme zvětšili aperturu objektivu, jsme mohli zkrátit jeho ohniskovou vzdálenost na minimální hodnotu 16,7 mm, což nám poskytlo dostatek volného prostoru pro navrhování designu objektivu. Výsledkem toho je, že toto provedení výrazně přispívá především ke kvalitnímu výkonu širokoúhlých objektivů. Zároveň se připravujeme na budoucí zvyšování počtu pixelů, a proto jsou všechny objektivy FUJINON GF zhotoveny tak, aby podporovaly rozlišení snímačů až do 100 MP.
Tělo bajonetu je vyrobeno z nerezové oceli, vnitřek objektivu je z pevné mosazi. Bajonet umožňuje bezpečné nasazení i velkého a těžšího objektivu.

Při navrhování specializovaných objektivů G Mount FUJINON GF jsme se řídili stejnou filozofií jako při výrobě objektivů XF, které se pyšní extrémně vysokým rozlišením a bohatou reprodukcí tónů. Kromě polohy A (Auto), která byla u řady X na objímce clony, byla přidána poloha C, jež umožňuje měnit hodnoty nastavení clony přímo na těle fotoaparátu.

Zároveň bylo přidáno na objímku clony přidáno tlačítko zámku, které zabrání provádění nesprávných operací při nastavování objektivu do polohy A nebo C. Zámek také pomáhá maximálně eliminovat riziko nezamýšlených změn hodnot nastavení clony.

Aby obstály v nejrůznějším nehostinném prostředí, jsou všechny objektivy FUJINON GF odolné proti prachu a povětrnostním podmínkám a odolávají nízkým teplotám až do -10 °C.

Vlastnosti jednotlivých objektivů této řady

1. Standardní objektiv GF 63mm F 2.8 R WR

Tento objektiv má zorný úhel cca 50 mm (ekvivalent 35mm filmu). Jeho provedení je kompaktní a stylové, vnější obvod tohoto malého objektivu je 84,0×71,0 mm, objektiv váží pouhých 405 g.
Optický systém sestává z osmi skupin a deseti optických prvků včetně jedné ED čočky. Tento typ byl použit především proto, že je nejvhodnější pro kompaktní velikost, přičemž hlavní důraz byl kladen na výkon z hlediska rozlišení. Tím, že pro ostření využívá přední rozšíření, dochází k potlačení aberačních
odchylek způsobených vzdáleností a objektiv dosahuje vysokého rozlišení i při širokém otevření clony v celém spektru od středu až k okrajům.

2. Standardní transfokátor GF32-64 mm F4 R LM WR

Standardní transfokátor s rozsahem 25–51 mm (ekvivalent 35mm filmu).
Optický systém tvoří konstrukce jedenácti skupin a čtrnácti prvků, z nich každý využívá jeden ze tří typů prvků objektivu: asférickou čočku, ED čočku a super ED čočku, včetně vysoce přesných clonových objektivů s velkou aperturou. Systém dosahuje vysoké kvality snímků, která se vyrovná objektivům s pevnou ohniskovou vzdáleností jak při pořizování širokoúhlých záběrů, tak při standardních ohniskových vzdálenostech. Výsledkem je, že objektivy dosahuje extrémně vysoké kvality napříč celým snímkem od středu až po samotné okraje.
Objektiv využívá metodu vnitřního ostření, díky čemuž je váha ostřicí čočky nižší, zatímco díky lineárnímu motorku využívanému pro zaostřování je funkce AF rychlejší a zároveň tišší.

3. Mid-telefoto objektiv GF120 mm F4 R LM OIS WR Macro

Střední teleobjektiv s maximálním zvětšením 0,5x odpovídá 95 mm (ekvivalent 35mm filmu).
Optický systém je tvořen devíti skupinami a čtrnácti prvky včetně tří ED čoček. Díky ostření s plovoucím optickým prvkem a lineárnímu motoru je automatické ostření tiché a velice rychlé a zajišťuje korekci aberací na dlouhou i krátkou vzdálenost. Výsledkem je výrazné zvýšení kvality rozlišení. Vyvážené uspořádání ED čoček navíc řádně koriguje chromatické aberace a výsledný snímek je tak vysoce kvalitní. Přední a zadní bokeh také přispívá k velice pěknému bokeh efektu.
Tento objektiv je vybaven mechanismem pro stabilizaci obrazu, který umožňuje korekci v rozsahu až 5,0*, čímž výrazně zlepšuje kvalitu fotografií pořizovaných z ruky při zhoršených světelných podmínkách.
Přední čočka objektivu je navíc pokryta vrstvou fluoru, která dokonale odpuzuje vodu a zabraňuje vzniku skvrn.

Příslušenství

V nabídce různého speciálního příslušenství, která umožňuje sestavit systém vyhovující i těm nejdetailnějším požadavkům profesionálů, najdou uživatelé nejvýhodnější řešení pro danou scénu a způsob fotografování.

Vertikální bateriový grip VG-GFX1 výrazně usnadňuje fotografování ve svislé poloze (nutno nakoupit zvlášť)
Tento výkonný bateriový grip má tlačítko spouště, voliče a funkční tlačítka uspořádaná v podobném rozmístění jako vlastní přístroj, aby umožňoval zvláště širokoúhlé fotografování. Do gripu lze založit jednu speciální baterii NP-T125 a snížit tak četnost výměny baterie při dlouhé fotografování.
Připojením nabíječky AC-15V (nutno zakoupit zvlášť), lze baterii během 2 hodin nabít přímo v gripu.

Výklopný adpatér EVF-TL1 EVF pro změnu úhlu nasazení EVF (nutno zakoupit zvlášť)
Vložením tohoto adaptéru mezi tělo fotoaparátu a elektronický hledáček lze změnit úhel EVF v rozsahu 0° až 90° (při fotografování na šířku) resp. -45° až 45° (při fotografování na výšku). Dále lze pomocí hledáčku fotografovat pod různými úhly, takže má uživatel mnohem větší volnost, pokud jde o polohu fotoaparátu a výrazové možnosti.

ADAPTÉR G (nutno zakoupit zvlášť) pro nasazení výměnného objektivu SUPER EBC FUJINON HC určeného pro středoformátový filmový fotoaparát FUJIFILM GX645AF (*výroba produktu byla ukončena)

Po nasazení tohoto adaptéru na přístroj GFX 50S lze použít některý z 9 výměnných objektivů SUPER EBC FUJINON HC nebo telekonvertor určený pro model GX645AF. Zatímco ostření lze provádět pouze ručně, clonu objektivu lze měnit pomocí ovládacího voliče na těle fotoaparátu; dále je možné i fotografování s použitím spouště integrované v objektivu. Při použití této spouště objektivu lze též použít vysokorychlostní synchronizaci blesku do max. hodnoty 1/800 s.
Adaptér má dále elektrické kontakty, které umožňují komunikaci s tělem fotoaparátu a nezávislé vytváření, ukládání a používání korekčních dat pro jednotlivé objektivy. Adaptér podporuje ruční režim expozice a režim AE s prioritou clony.
Součástí dodávky je odnímatelná destička na stativ, která zabraňuje rozmazání při použití objektivu s velkým zoomem na stativu a zajišťuje správné vyvážení.

ADAPTER G umožňující použití přístroje GFX 50S jako digitálního převaděče (nutno zakoupit zvlášť)
Pomocí adaptéru lze fotografovat s přístrojem GFX 50S se staršími velkoformátovými objektivy FUJINON (např. CM FUJINON). Adaptér se nasazuje na místo založení filmu a fotoaparát pak umožňuje fotografování na formát 4×5.
Lze použít spoušť na boku objektivu nebo na těle fotoaparátu, takže si uživatel může vybrat vhodný způsob podle podmínek fotografování.
Velký kruhový obraz velkoformátového objektivu a funkce pro nastavení variabilní optické osy podle typu fotoaparátu lze použít k fotografování v náklonu, což je praktické při fotografování produktů nebo architektury.

Fotografický software HS-V5 pro systém Windows, nezbytný pomocník pro profesionální fotografy, a doplňkový modul Tether Shooting PRO pro Adobe® Photoshop® Lightroom® (obojí nutno zakoupit zvlášť)
Když připojíme fotoaparát GFX 50S pomocí USB kabelu k počítači, můžeme pomocí tohoto softwaru přenášet pořízené snímky přímo do počítače a také z počítače ovládat přístroj.
V okně Control Panel, které bylo nově přidáno do softwaru Tether Shooting Plug-in PRO pro Adobe® Photoshop® Lightroom®, jsou nyní k dispozici různé funkce jako např. zrychlení prohlížení snímků nebo nastavení a ukládání různých podmínek fotografování.
*Pro upgrade softwaru je nutno stáhnout nejnovější verzi z webu.

RAW FILE CONVERTER EX2.0 na platformě SILKYPIX (bezplatný) Vývojový software RAW a Adobe® Photoshop® Lightroom® / Adobe® Photoshop® CC (nutno zakoupit zvlášť)

Vývojový software RAW slouží k detailním korekcím a pokročilému zpracování snímků, které konverze na RAW integrovaná ve fotoaparátu neumožňuje. Obě aplikace podporují režimy simulace filmu společnosti Fujifilm a umožňují tedy tvorbu obrazových dat, která se velmi blíží špičkové reprodukci barev Fujifilm.

Specifikace

Název modelu

FUJIFILM GFX 50S