Pes v pohybu

Označeno štítky: 

  • Toto téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel MzM a poslední změna proběhla před 8 roky a 10 měsíci.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #4844
      Vláďa
      Host

      Dobrý den,
      jsem začátečník a chtěl bych začít fotit zvířata v pohybu. Asi nejvhodnější volba mi přijde po přečtení několika vašich doporučení a recenzí a s ohledem na mé možnosti set Canonu 100D s dvěma objektivy. Mám pravdu, anebo máte nějaké jiné návrhy? Mám ze zrcadlovky respekt, ale odhodlání naučit se něco nového my nechybí…

      Děkuji za odpověď.

    • #4845
      Jan Rybář
      Správce

      Zdravím – výchozí bod je, že pokud chcete fotit zvíře v pohybu, od samého začátku potřebujete mít dva objektivy, tedy je nezbytné dívat se po setech s dvěma objektivy (typově 18-55 a 55-250)… A pak už to záleží na tom, kolik do toho chcete dát, což může být právě oněch cca 15 000 za Canon 100D, nebo případně cca 25 000 za špičkové foťáky začátečnické kategorie (Nikon D5500, Canon 760D)… A hlavně nezapomeňte, že jest třeba se naučit i kapku teorie, foťák nefoťák…Držím palce, JR

    • #4850
      Tomáš
      Host

      Focení zvířat v pohybu a zvláště psů, je disciplína, která prověří až do „morku kostí“ každý stroj a hlavně pak jeho schopnost ostřit pohybující se objekt. Při rychlosti ostření záleží nejenom na samotném přístroji, ale i na použitém objektivu. Bohužel běžné setové objektivy (typicky 18-55 3.5-5.6) nemají ultrasonické či jiné pokročilé ostření (mají jen běžné motorky, které jsou hlučné a pomalé), takže jsou na focení těchto extrémů velmi nevhodné. Bohužel se to také promítne v konečné ceně za set. Jako vhodné mi přijde takové řešení (set objektivu a těla), které nabídne velký rozsah, rychlé ostření a solidní tělo. Z toho mi vychází jako vítěz Nikon D5200 + objektiv 14-140. Tento objektiv poskytuje vzhledem k obrovskému rozsahu velmi dobré optické vlastnosti, je stabilizovaný, navíc utěsněný proti vlhkosti(!) a prachu (!) a používá moderní tiché a rychlé SWF ostření. Přední člen tohoto objektivu se při ostření neprotáčí, takže není problém mít nasazený polarizační filtr. ten přední člen se u levných setových objektivů běžně otáčí a dělá to pak ve spojení s „polarizákem“ docela paseku.

      • Odpověď byla upravena před 8 roky a 10 měsíci uživatelem Jan Rybář.
    • #5229
      MzM
      Host

      Jen aby se nešířily nějaké nepravosti: Pokud odhlédneme od nových objektivů, kam se dávají krokové motory, a od objektivů, které vlastní motor nemají, neviděl jsem neviděl žádný (Nikon) objektiv, který by měl jiný motor jak SWM (ultrasonic, piezo, silent wave nebo jak jej chcete nazvat). Samozřejmně konstrukce se liší a některé objektivy jsou tak rychlejší, některé pomalejší. Konkrétní konstrukce si můžete prohléhdout třeba na http://allphotolenses.com/pdf.html.

      Předpokládám, že pan Tomáš myslí objektiv 18-140 (ne 14-140 -drobný překlep, v pohodě). Z konstrukce objektivu vyplývá, že utěsnění proti prachu bude problematické, utěsnění proti vlhkosti nemožné. Kde píší takové informace?

      Přední člen novějších objektivů se už ani u těch levných neotáčí (18-55 VRII ani 55-200 VR).

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí
  • Téma ‚Pes v pohybu’ nepřijímá nové odpovědi.